Logo Coneco

Volg ons

Referentie

Einde aan twintig jaar samenwerking bij onderhoud HagaZiekenhuis

Service en onderhoud

"Helaas, soms moet ook een tevreden klant het onderhoudscontract opzeggen. Rijk Jan Ploeg, hartelijk dank voor de jarenlange, prettige samenwerking"

Dennis van der Pol, Directeur Coneco Alblasserdam

Ruim twintig jaar werkte Servicemanager Rijk Jan Ploeg van het HagaZiekenhuis samen met Coneco aan een prettig binnenklimaat op de locatie Sportlaan. Helaas, dit allereerste onderhoudscontract van Coneco stopt binnenkort.

Aan het einde van dit jaar sluit het HagaZiekenhuis in Den Haag de locatie Sportlaan, waarvoor Coneco meer dan twintig jaar service en onderhoud van de gebouwautomatisering heeft verzorgd. Al die tijd werkte Rijk Jan Ploeg, Servicemanager Techniek van het HagaZiekenhuis, naar volle tevredenheid met Coneco samen. Hoe heeft hij die periode ervaren? 

Ruim twintig jaar samenwerken, da’s een hele tijd.

“Jazeker! Toen ik hier begon in de jaren negentig regelden we het gebouwbeheer zelf. Op een gegeven moment gingen we werken met Priva, waarna Coneco als Priva partner al snel in beeld kwam. In die begintijd heb ik samen met Coneco-oprichter Dick de Jong de eerste regelkasten nog operationeel gemaakt. Later is het systeem met jullie projectleider Ron Eversteyn omgezet naar Priva Top Control, terwijl alles in het ziekenhuis gewoon moest doordraaien. Wat een uitdaging!” aldus Rijk Jan.
Nadat Coneco het eerste project voor het HagaZiekenhuis had uitgevoerd, vroeg Rijk Jan of we ook service en onderhoud aan het Priva systeem konden uitvoeren. Dat resulteerde in het allereerste onderhoudscontract van Coneco en het ontstaan van de afdeling Service en Onderhoud. Deze is inmiddels uitgegroeid tot een professionele afdeling binnen onze organisatie.  

Kun je de samenwerking met Coneco kort omschrijven?

“Een prettige samenwerking, ze staan altijd direct voor je klaar en ze zijn gewoon heel goed.”

Rijk Jan Ploeg – HagaZiekenhuis

Wat maakt jullie samenwerking zo prettig, waarom juist de keuze voor Coneco?

“Er komen hier ook wel eens bedrijven over de vloer, die steeds verschillende mensen sturen. Dat werkt niet. Coneco heeft vaste, deskundige service technici die ons gebouw erg goed kennen. Ik hoef ze niets uit te leggen, ze weten de weg en dat scheelt mij veel tijd. ”  

Hoe heeft het klimaatbeheer zich door de jaren heen ontwikkeld?

“In het begin werd er gewerkt met een standalone computertje. Tegenwoordig is alles webbased en is heel veel mogelijk. Je kunt van alles op het systeem aansluiten en dat brengt complexiteit met zich mee. Onze samenwerking heeft zich daarin mee-ontwikkeld.”

Welk advies zou je andere organisaties geven, als het gaat om service en onderhoud van het gebouwautomatiseringssysteem?

“Coneco is een goede organisatie; ze hebben kennis, zijn betrouwbaar en behulpzaam. Aan de Sportlaan hebben ze ons jarenlang ontzorgd, daar ben ik heel tevreden over. Maar als de laatste zorgafdelingen van de Sportlaan naar de locatie Leyweg zijn verhuisd, houdt het onderhoud hier echt op.”

Helaas, soms moet ook een tevreden klant het onderhoudscontract opzeggen. Rijk Jan Ploeg, namens Coneco hartelijk dank voor de jarenlange, prettige samenwerking bij het HagaZiekenhuis!

Kijk hier voor meer informatie over service en onderhoud van Priva gebouwinstallaties.