Logo Coneco

Volg ons

Referentie

CVI en Coneco: optimaal klimaatbeheer voor De Krim Texel

Het Texelse installatiebedrijf CVI verzorgt al zo’n 35 jaar de klimaattechniek voor vakantiepark De Krim. Danny Westerlaken, directeur/eigenaar van CVI: “Samen met Coneco zorgen we voor optimaal klimaatbeheer.”

Installatiebedrijf CVI, gespecialiseerd in klimaatbeheersing, verzorgt voor vakantiepark De Krim Texel de klimaattechnische installaties van uiteenlopende gebouwen: van vakantiewoning tot receptiegebouw en van restaurant tot evenementenhal. Voor service, onderhoud en diverse regeltechnische werkzaamheden werken CVI en Coneco al jaren samen.

Uitstekende begeleiding   
Danny Westerlaken, directeur/eigenaar van CVI: “Onze samenwerking met Coneco is niet in één zin samen te vatten. Het bevalt ons erg goed dat we bij Coneco één contactpersoon hebben voor inbedrijfstelling, service en onderhoud. Hun projectleider René van Iersel kent onze opdrachtgever en begrijpt precies wat nodig is. Hij is zeer betrokken bij de installaties, goed bereikbaar bij storingen en geeft ondersteuning als we er zelf niet uitkomen. Die uitstekende begeleiding is een van de redenen waarom we voor Coneco hebben gekozen.”

Flexibel regelsysteem
“Na onze goede ervaringen bij de ‘standaard’ regelsystemen hebben we Coneco destijds ook bij het ontwerp van de Evenementenhal ingeschakeld. Een bijzonder project voor ons beiden; vooral regeltechnisch spelen daarbij zoveel factoren mee. De hal wordt gebruikt voor bijvoorbeeld concerten, beurzen of bedrijfsfeesten met steeds wisselende gebruikers, bezoekersaantallen en temperaturen. Dat vereist een regelsysteem dat zich flexibel aan de situatie aanpast. Samen met Coneco zijn we toen tot het ontwerp van een perfect werkend regelsysteem gekomen.”  

“Die uitstekende begeleiding is een van de redenen waarom we voor Coneco hebben gekozen.”

Danny Westerlaken, directeur/eigenaar van CVI

Via de cloud
“Inmiddels is besloten alle regeltechniek bij De Krim om te zetten naar Priva, met Coneco als onze regeltechnische partner,” aldus Danny. “In het parkcentrum zijn meerdere restaurants, waarvan het bestaande gebouwbeheersysteem onlangs is vervangen door Priva Blue ID. Qua leeftijd was die installatie toe aan een update, zodat de bezoekers verzekerd blijven van goede ventilatie en een prettig binnenklimaat. Binnenkort wordt ook de regelkast van de multifunctionele hal vervangen, waarna het tijd is voor de volgende stap: de verbinding van de drie installaties via de cloud. Door alle installaties onder één systeem te brengen, kunnen we ze op dezelfde manier beheren. Vanaf elke plek en voor ‘iedereen’ bereikbaar. Dat werkt niet alleen prettig voor ons omdat we snel en accuraat kunnen reageren, maar brengt ook overzicht voor bijvoorbeeld de technische dienst van het park.”

Klantwensen realiseren
René van Iersel: “De beveiligde verbinding via de cloud realiseren we met de Priva Edge gateway, waardoor De Krim de regelinstallaties eenvoudig zelf kan beheren. Daarmee is het beheersysteem van het vakantiepark klaar voor de toekomst: alle installaties makkelijk toegankelijk en bedienbaar, en de storingsinzichten in één beheeromgeving zichtbaar. Ik kom al jaren met CVI bij De Krim, werk graag met ze en help ze op weg bij vragen – zowel technisch als Priva-gerelateerd. Het contact is erg goed en de communicatielijnen zijn kort. Samen komen we tot een goede oplossing voor technische vraagstukken en realiseren we de wensen van de klant, linksom óf rechtsom.”

Bent u benieuwd naar onze andere projecten in recreatie en cultuur, lees dan de blogs over Maritiem Museum, Cultuurcentrum De Nobelaer, RAI Amsterdam en Strandhotel Cadzand-Bad.

Afbeelding: De Krim Texel

Coneco en Re3Com maken deel uit van HC Groep