Logo Coneco

Volg ons

blog

Vier bijzondere oplossingen naast onze ‘normale’ service

Customer Relations

“Coneco is specialist in meet- en regeltechniek. Dat weet ‘iedereen’. Maar buiten de software engineering, het leveren van regelpanelen en inbedrijfstellingen kunnen en doen we nog zo veel meer”, zegt Tom Jacobs. Hieronder vier bijzondere oplossingen uit zijn praktijk.

1. Externe M&R-afdeling

“Een installateur voorzag een capaciteitsprobleem met hun eigen tweemansterke M&R-afdeling. Een van hen ging binnenkort met pensioen en de ander had aangegeven een carrière-switch te willen maken. Ik heb aangeboden om hun externe M&R-afdeling te zijn. Wij draaien nu een pilot project waarbij onze dienstverlening wordt uitgebreid. Op basis daarvan kijken we of dit structureel wordt. Ze zijn blij met deze oplossing! Niet alleen omdat ze zich nooit meer zorgen hoeven te maken over ‘hun’ meet- en regeltechniek, maar ook omdat ze weten dat ze nu de meest innovatieve en state-of-the art oplossingen bieden, zonder zelf in scholing te hoeven investeren.”

2. Nog vóór de ontwerpfase aan tafel

“Een van mijn klanten met meerdere vestigingen heeft sinds kort een W-afdeling. De calculator van dat bedrijf kende ons al. Bij de bouwplannen van een nieuw project betrok hij mij al vroeg in het engineeringstraject met bijvoorbeeld vragen over type seriële koppelingen en de samenhang tussen alle installatieonderdelen. We hebben hem goed kunnen adviseren wat leidde tot een optimale afstemming tussen gebouw en gebouwbeheer, een perfect W-, E- en M&R-ontwerp en een supersnelle doorlooptijd. Voor een optimaal eindresultaat is dit dé droomsetting. Dus, wie bezig is met nieuwbouwplannen? Betrek naast de installateur ook de meet- & regeltechnicus er zo snel mogelijk bij!”

3. Samen optrekken

“Namens een installateur mocht ik een offerte maken voor het aanpassen van de meet- en regeltechniek van een bestaande installatie. Na diverse opnames en offertes was het eindresultaat voor de klant onduidelijk. De installateur vond het lastig om dit uit te leggen en vroeg me of ik dat samen met hem wilde doen. Natuurlijk! Na dit gesprek was de klant overtuigd en hadden we de opdracht. Hierdoor konden we snel een beter ontwerp én een beter project realiseren.”

4. Training Gebouwbediening

“Als we een project opleveren heb ik daarna altijd nog contact of er nog bijzonderheden of opleverpunten zijn. Vaak laat de klant weten dat ze tevreden zijn, maar ze stellen me ook de vraag: ‘En nu?’ Niet gek dat een conciërge of facilitaire medewerker niet weet hoe hij een installatie moet beheren, bijstellen of bedienen. In onze Training Gebouwbediening leren ze in een halve dag de werking en de bedieningsmogelijkheden van de Priva Blue ID bedientools. We hebben al een aantal klanten geholpen met deze effectieve training.”

Wilt u weten wat Coneco nog meer in huis heeft? Wilt u dat ik antwoord geef op uw vraag (achter de vraag? Bel of mail me en we maken een afspraak!

Coneco en Re3Com maken deel uit van HC Groep