Logo Coneco

Volg ons

Referentie

Service en Onderhoud voor Klimaatservice Holland: “Samen voor de beste oplossing”

Service en onderhoud

Op afroepbasis voerde Jan de Rooij van Klimaatservice Holland soms een project uit met Coneco Technical Support. Sinds een grote aanbesteding voor 140 politiebureaus is gegund, vindt structurele samenwerking op contractbasis plaats. “Coneco is ons verlengstuk bij aansturing.”

Klimaatservice Holland is actief in heel Nederland. De onderneming kent, samen met zusterbedrijf Elektroservice Holland verschillende specialismen die variëren van installaties in de nieuwbouw tot renovatie en onderhoud van technische installaties voor de industrie, utiliteitsbouw, scheepsbouw en woningbouw. Binnen het bedrijf is veel werktuigbouwkundige en elektrotechnische kennis aanwezig. Ook op het gebied van energiezuinige klimaatbeheersing en meet- en regeltechniek beschikt Klimaatservice Holland over voldoende expertise. Toch werkt dit installatiebedrijf nauw samen met Coneco Technical Support.

We hebben zelf veel kennis dus puur op inhoudelijk regeltechnisch gebied is Coneco niet direct een aanvulling, aldus Jan de Rooij, accountmanager van de afdeling technisch beheer bij Klimaatservice Holland. Maar op het niveau van capaciteit in combinatie met hun inhoudelijke expertise zijn ze een sterke partner. “Bij de aanbesteding van het onderhoud van de gebouwinstallatie van 140 politiebureaus hebben we Coneco Technical Support meegenomen. Met name voor preventief en structureel onderhoud aan de regelkasten en de onderstations voorzagen we uitbreiding op capaciteit. Coneco werkte al naar volle tevredenheid voor de Politie eenheid Haaglanden. Na de gunning was het logisch dat zij zich samen met ons zou gaan inzetten voor de beste oplossing voor elk van de 140 politiebureaus. Dat betekent dat Coneco namens Klimaatservice Holland in elk geval 1 keer per jaar op alle locaties preventief onderhoud verricht.”

Jan de Rooij ziet Coneco Technical Support vooral als verlengstuk van zijn organisatie, waarbij de analyse van storingen op afstand een fraaie aanvullende vorm van dienstverlening is. “Bij een storing bellen wij Technical Support. Zij loggen dan via een beveiligd netwerk in in het besturingssysteem van de locatie. Op basis van hun bevindingen kan onze monteur ter plekke het probleem oplossen.”

“Ik zie Coneco Technical Support als verlengstuk van onze organisatie. We gaan sámen voor de beste oplossing. Inhoudelijk én procedureel. En daar heeft de eindklant profijt van.”

Dat samenspel werkt dus perfect? “Nu wel”, zegt Jan de Rooij. “In het begin was de bereikbaarheid van de helpdesk nog niet goed. Dan stond onze monteur op een locatie te lang te wachten voordat hij werd teruggebeld. Gelukkig hebben we dat probleem samen snel weten te tackelen. Coneco Technical Support staat open voor kritiek. Maar nog belangrijker: ze komen met een oplossing. Zo hebben ze voor ons twee medewerkers vrijgemaakt die samen permanent beschikbaar zijn voor de politie. Het prettige in de samenwerking met Coneco is dat we sámen voor de beste oplossing gaan. Inhoudelijk én procedureel. Dat komt ten goede aan ons werk en het plezier erin. En daar heeft de eindklant uiteraard ook profijt van.”

Op de foto: Marcel Plaisier van Coneco (links) en Jan de Rooij van Klimaatservice Holland (rechts)

Coneco en Re3Com maken deel uit van HC Groep