Logo Coneco

Volg ons

blog

Q&A migratie Priva Compri HX naar Blue ID 

Priva

Vanaf 2027 stopt Priva met de technische ondersteuning van Compri HX-regelaars. Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen over de transitie van Compri HX naar Blue ID in een overzicht gezet. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op via het vragenformulier onderaan deze pagina of bel ons.

Waarom zou ik de Priva Compri HX-regelaars vervangen door Blue ID?

Priva stopt per 31 december 2026 met de technische ondersteuning van HX-regelaars. Daarom adviseren wij u na te denken over de vervanging door de Priva Blue ID-lijn. 

Waarom nu al nadenken over vervanging?

De vervangingsslag vraagt om beschikbaar budget en een zorgvuldige planning. Wanneer de installatie wordt omgebouwd, wordt deze tijdelijk stopgezet. Door de werkzaamheden in een tussenseizoen te plannen, blijft de overlast voor gebruikers beperkt. 

Wat is het voordeel van Priva Blue ID software?

De Blue ID software is enorm gebruiksvriendelijk. Via eenduidige en heldere iconen onderscheidt u de verschillende functies in één oogopslag.

Wat is het kenmerk van Priva Blue ID hardware?

De hardware bestaat uit robuuste componenten van hoogwaardige materialen. Het uitstekende ontwerp verzekert u van kwaliteit en continuïteit.

Hoe weet ik op welke hard- en software de installatie nu draait?

Dat kan Coneco, Re3com of de installateur u vertellen. Maar u kunt het als gebruiker ook snel zelf achterhalen: is de kleur van de regelaar blauw? Dan werkt de installatie met Compri HX. Is de kleur wit? Dan werkt deze met Blue ID. Ook de bijbehorende bediensoftware geeft duidelijkheid: Top Control 6.6 is HX en Top Control 8.6 (of hoger) is Blue ID. Mocht u dit niet zelf kunnen vinden, neem dan contact op met Coneco, Re3com of de installateur, die de database kunnen raadplegen.

Hoe snel moet ik Compri HX door Blue ID vervangen? 

Vanaf 31 december 2026 wordt de HX-hardware niet meer ondersteund, maar het is niet zo dat de regeling daarna niet meer werkt. Raakt de regeltechniek echter na die datum defect? Dan kunnen we deze niet meer één op één vervangen en moet de installatie acuut worden omgebouwd naar Priva Blue ID. 

Wat zijn de kosten van een transitie?

De kosten voor de vervanging van Compri HX door Blue ID zijn sterk afhankelijk van de vraag en de omvang van het project. Gaat het om de vervanging van alleen de regelaars? Of om een geheel nieuwe regelkast? En de vervanging van componenten in het veld, zoals opnemers? Wij denken hierbij graag met u mee, bijvoorbeeld over een meerjarenbegroting of door de vervanging met een verduurzaming te combineren.  

Wordt Compri HX altijd door Blue ID vervangen? Of zijn er meer keuzes? 

Als u de installatie wilt behouden heeft u eigenlijk maar één keuze: Priva Blue ID. Uiteraard kunt u ook kiezen voor een ander fabricaat, maar dan moet zowel de hard- als de software worden vernieuwd. Als u van HX naar Blue ID faseert, dan kunnen we de bestaande regelsoftware omzetten naar de allernieuwste versie Top Control, waardoor u zeker bent van de laatste stand van de techniek.  

Wat adviseren Coneco en Re3com?

Om verzekerd te blijven van ondersteuning van Priva is migratie binnen twee tot drie jaar het meest wenselijk. Daarnaast zijn er andere redenen om vervanging te overwegen, zoals de wet- en regelgeving die vereisen dat installaties verduurzaamd en/of gasloos worden. Ook dat vraagt om nieuwe meet- en regelstrategieën en die kunnen we in één keer meenemen. 

Welke mogelijkheden biedt Priva Blue ID voor de toekomst?

Met Blue ID bent u klaar voor de innovatieve toekomst van gebouwautomatisering. En combineert u de nieuwste hard- en software met Priva Cloud, dan heeft u 24/7 toegang tot energiemonitoringtools zoals Priva Analytics en Energy Insight. Met deze tools krijgt u als gebruiker inzicht in het energiegebruik en kunt u de optimale werking van installaties realiseren. De inzet van deze digitale service resulteert in een langere levensduur, minder energiekosten én lagere onderhouds- en vervangingskosten voor de installatie. 

Hoe krijg ik meer informatie over de transitie?

Wilt u meer informatie of staat uw vraag niet in het overzicht? Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier, bel ons of raadpleeg uw installateur. 

Coneco: 078 641 38 77

Coneco Servicedesk: 078 641 65 10

Re3com: 0522 76 00 50 

Stel uw vraag 

Staat uw vraag over de migratie van Priva Compri HX naar Blue ID niet in bovenstaande FAQ? Laat het ons weten.

Support formulier

Gegevens projectlocatie

Uw gegevens

* Deze velden zijn nodig om u te kunnen helpen

Coneco en Re3Com maken deel uit van HC Groep