Arnold Baardman

Werken bij Coneco

Arnold Baardman

Accountmanager

Op dit moment hebben we een vacature junior accountmanager.

“We werken bij Coneco in compacte klantteams. Dat betekent dat we al in de offerte fase sámen een opdracht vormgeven. Zo kunnen we een optimale aanbieding doen: technisch-inhoudelijk en financieel passend bij de wens van de klant. Een offerte gegund krijgen, dat is prachtig! Maar samen met de relatie het project realiseren, is natuurlijk het mooist.”

Relatiebeheerder? Wat moet je daarvoor weten en kunnen?
Altijd op zoek naar de win-win situatie
Natuurlijk is het belangrijk dat je contact met mensen leuk vindt én dat je er lol in hebt om bij elke ontmoeting op zoek te gaan naar de win-win situatie. Of je nou een bestaande relatie bezoekt of een prospect: als je aan tafel gaat, moet je van meerwaarde zijn! Dát is de basis waarop mijn contact én ik elkaar ontmoeten. Wat die meerwaarde is? Je inleven in de vraag van de klant, meedenken over de best passende oplossing en hem begeleiden in het hele traject: van aanvraag tot orderacceptatie. Hem ontzorgen en het vertrouwen geven dat zijn vraag in goede handen is
In deze functie is kennis van regeltechniek cruciaal. Mijn technische achtergrond maakt dat ik me kan inleven in een gebouwbeheerder of een technische afdeling van een klant.

Hoe ziet jouw dagelijks werk eruit?
Relatiebeheer staat continu op mijn netvlies
We beginnen op maandag met de weekstart. Samen met mijn accountteam spreken we de lopende offertes door en de opdrachten die we hebben gekregen. De sales engineer en projectmanager uit mijn klantteam melden me of er mogelijk aanvullend werk in een bestaande of afgeronde opdracht zit. Dat is voor mij aanleiding voor een contactmoment met de klant. De uitvoering meldt ook eventuele moeilijkheden in een project. Dan bepalen we samen de actie: op zoek naar de oplossing, bellen of langsgaan. De kracht van de weekstart en het werken met een compact klantteam is dat we allen continu weten wat er speelt bij klanten én in de markt!
Ik ben bijna elke dag wel een paar uur op kantoor. Ik bel offertes na met de wens ze om te zetten in een opdracht. Als dat lukt, draag ik het over aan mijn projectmanager. Dat doen we meestal met een kick-off bij de klant, waarbij wederzijds doelstellingen en verwachtingen worden uitgewisseld. Als een opdracht is gegund, is er flink werk te doen. Nog een keer bellen, nog een afspraak om de offerte en het ontwerp samen door te nemen en de functie-eisen te formuleren. De ene keer is de orderacceptatie een kwestie van een handtekening, de andere keer vraagt het meer tijd en overtuiging. Zo ben ik wel drie van de vijf dagen op pad. Op weg naar die nieuwe opdracht. En als ik dan toch in Middelburg ben? Dan rijd ik onderweg langs relaties, mensen die ik een tijdje niet heb gesproken. Dan vraag ik of we iets voor ze kunnen betekenen. Relatiebeheer staat continu op mijn netvlies: bouwen aan de klantrelatie heeft mijn hoogste prioriteit.

Wie zijn jouw gesprekspartners?
Van financieel tot technisch gedreven
Ik zit met verschillen de mensen aan tafel. Bij grote klanten zijn dat de financieel gedreven mensen. Bij middelgrote en kleinere klanten zijn het vaak technici. De objecten waarvoor we werken zijn heel divers: scholen, gemeentehuizen, zwembaden, kantoorgebouwen, musea. Commerciële organisaties, internationale bedrijven, publieke instellingen. Maar ook installateurs, bekabelaars, ontwikkelaars… Het gaat om opdrachten van € 6.500 tot soms wel € 650.000.

Wat vind je zo leuk aan je functie?
Kick off met gebak
Het meest interessante van mijn werk is voor mij de weg van het zoeken naar een opdrachtgever, het maken van een passend plan voor zijn technische vraag en een scherpe offerte en ‘m dan gegund krijgen. Het moment van de overdracht van een gegund project aan de uitvoerders van mijn team, dát moment is de kers op mijn taart. Over taart gesproken: bij de kick off neem ik altijd gebak mee…
Gebak is natuurlijk een kroon op mijn inspanning, maar het mooiste van mijn werk is het bouwen aan een relatie voor de lange termijn. Dat de klant de volgende keer weer aan Coneco denkt.

Wat maakt Coneco tot een prettige werkgever?
Werken bij een echte marktleider
Coneco ademt professionaliteit, passie en plezier. De informele werksfeer en het altijd denken in mogelijkheden bieden optimale omstandigheden. En het werken in klantteams is fantastisch. Hier ben je geen accountmanager die een opdracht over de schutting van de volgende afdeling gooit. Bij Coneco zijn we samen aan de slag voor een klant, we versterken elkaar, we zorgen samen voor mooie opdrachten. Ik ben vrij in beslissen en handelen. En ik werk voor de marktleider waar innovatie en ontwikkeling voorop staan. Dat laatste vind ik echt een pré.

Bekijk hier onze vacature junior accountmanager.

Deel dit artikel:


Wil jij werken bij Coneco?

Bij Coneco hebben we regelmatig vacatures. Als jij op zoek bent naar een nieuwe uitdaging, nodigen we je graag uit om kennis te maken. Stuur een e-mail aan Marielle de Gruijter. Vertel waarom je voor Coneco zou willen werken en wat jouw expertise is. Stuur ook jouw CV mee. Heb je een vraag? Laat het ons weten via mail, telefoon of onderstaand formulier.

Site by Alsjeblaft!