Nieuwe impuls projectorganisatie

Eind vorig jaar schreef ik dat ik in 2019 verder wil werken aan het verbeteren van onze projectorganisatie, want het kan altijd beter en efficiënter. Dat geldt overigens niet alleen voor de organisatie rond projecten, ook bij Technical Support vinden verbeterslagen plaats. Een van ‘mijn’ collega’s gaat daar vanaf 1 maart aan de slag. Dat betekent dat onze projectorganisatie versneld een nieuwe impuls krijgt. Lees verder

donderdag 28 februari 2019,


Veel beweging en voortgang gewenst in 2019

Beweging, bloei, groei, ontplooiing, voortgang… Woorden die bovenaan mijn woorden- en dadenlijst staan. Meestal vang ik al deze woorden in het begrip: ontwikkeling. Lees verder

woensdag 2 januari 2019,


Moment van reflectie

Wat hebben we bereikt en wat willen we gaan bereiken? Welke ambitie hebben we als Coneco? Als medewerker? Wat maakt ons werk betekenisvol voor onze klanten, onze partners en onszelf? Wat drijft ons? We vroegen het een aantal collega’s die in 2019 verantwoordelijk zijn voor verschillende domeinen. Lees verder

woensdag 19 december 2018,


Met de toename van het aantal projecten in kwantiteit en kwaliteit was uitbreiding van de teams van Re3Com geen overbodige luxe. Hoewel er ‘slechts’ twee vacatures uitstonden, hebben we toch drie kandidaten aangenomen. Hiermee sorteert Re3Com voor op de toekomst. Lees verder op de Re3com site

donderdag 29 november 2018,


We laten u van twee walletjes eten

Veel opdrachtgevers kennen Eelco van Veen als project manager. Naast deze functie houdt hij zich sinds kort ook bezig met de totale projectorganisatie binnen Coneco. Waarom? Omdat hij ziet dat het beter en soms sneller kan. Hij wil voor elk project het beste team. Eelco legt uit hoe: “We laten u van twee walletjes eten!” Lees verder

donderdag 25 oktober 2018,


Verantwoording nemen en niet weglopen voor fouten

Ik zie ons werk meer en meer verschuiven. We werken steeds meer als adviseur en partner voor gebouweigenaren en installateurs en we zitten steeds eerder in het traject aan tafel. Al in de ontwerp- en engineeringsfase van onze opdrachtgevers betrekken we onze specialisten of partners bij het project. Nog vóór de uitvoering en de officiële opdracht. Door vroeg in het proces te investeren, kunnen we meer en meer verantwoordelijkheid op ons nemen. Dat biedt onze opdrachtgevers zekerheid en het helpt faalkosten te beperken. Lees verder

donderdag 12 april 2018,


Inbedrijfsstelrapportage fijn voor ons, handig voor de klant

Als projectmanager is het mijn taak om overzicht te houden over het totaal van een project. Het is best spannend om een project van orderacceptatie naar oplevering binnen planning en budget te houden. Dat betekent regie houden, vooruitkijken, anticiperen en reageren. De Inbedrijfstelrapportage helpt ons daarbij. En, zo blijkt in de praktijk, kan ook erg handig zijn voor onze klanten. Lees verder

donderdag 1 maart 2018,


Beweging in de tent

Beweging. Dat is voor mij in één woord 2017. We ervaren duidelijk een positieve beweging in de markt. We zien beweging binnen onze organisatie. En onze dienstverlening beweegt van klimaatbeheersing naar Smart Buildings. 2017 bracht beweging in de tent! Lees verder

donderdag 21 december 2017,


Compact als het kan, groot als het moet!

Als accountmanager ben je voornamelijk bezig met verkoop en relatiebeheer. Als je een project hebt verkocht, stuur je de opdracht naar de uitvoerende afdeling en gaat snel door met een volgende offerte. Dat was mijn beeld van het vak accountmanager. Tot ik kennis maakte met Coneco en hun filosofie over zelfsturende klantteams. Prettig, maar vooral interessant en klantgericht. Zo blijf ik betrokken tijdens de uitvoering van een project en verzorgt onze inbedrijfsteller nieuwe verkoopleads. Werken in teams is voor ons aangenaam, maar vooral voor de opdrachtgever, zo blijkt uit de praktijk. Lees verder

woensdag 8 november 2017,


Mijn eerste 100 dagen

Net voor de zomer ben ik begonnen bij Coneco als accountmanager. De eerste maand intensief begeleid door naamgenoot en collega accountmanager Tom van Oers. Daarna in het diepe met ‘mijn’ team. Ik kan nog lang niet alles alleen. En echt alleen gaat het ook nooit worden. Want bij Coneco werk je als team voor een opdrachtgever. En dat bevalt me inhoudelijk én in collegiaal opzicht heel goed. Lees verder

donderdag 5 oktober 2017,


Coneco

Back to work!

Back to work!

De vakantieperiode is nu echt voorbij. En eerlijk gezegd vind ik dat fijn. Niet dat ik niet van vrije dagen houd! Bovendien gun ik iedereen een langere periode zonder verplichtingen, mail-checks, files en vergaderingen. Maar als ik eerlijk ben, duurde deze vakantieperiode lang. Ik ben blij dat iedereen weer ‘binnen’ is. Kunnen we weer lekker back to work! Lees verder

maandag 4 september 2017,


Fijn achterover leunen!

De eerste collega’s bereiden zich voor op de vakantieperiode. Meer dan wel verdiend! Want terugkijkend op het afgelopen half jaar kan ik stellen dat iedereen een periode van achterover leunen heeft verdiend! En dat achterover leunen goed doet, weet ik uit ervaring. Lees verder

vrijdag 30 juni 2017,


Hoofd en hart verbinden zodat talent kan floreren

Sinds 1 maart heeft Coneco een nieuwe directeur algemene en operationele zaken, ontwikkeling medewerkers en strategische projecten: Diane van Zwet. En hoewel haar werk en opdracht vooral intern gericht is, hoopt ze dat haar inspanningen uitstralen naar klanten, eindklanten en partners van Coneco. “Mijn taak is mensen in hun kracht zetten, hun talenten faciliteren zodat we met elkaar én de klant mooie projecten kunnen realiseren.” Lees verder

woensdag 24 mei 2017,


Geen geheimen meer

Informatie is steeds meer overal en altijd toegankelijk. Transparantie en openheid zijn nieuwe waarden in onze maatschappij. Ook in de markt én in onze branche zien we steeds meer behoefte aan het delen van kennis. Daaraan willen we als vooraan lopend bedrijf te gemoet komen. We willen steeds meer informatie delen over onze projecten, met installateurs en onze eindklanten. Daarom zijn we druk met het onderhandenwerk systeem. En daarom hebben we een nieuwe algemeen directeur. Lees verder

donderdag 11 mei 2017,


Werken bij Coneco: Nieko is objectbeheerder

Mijn werk heeft veel verschillende kanten: ik ben techneut, maar ook een sales-man. Ik ben Coneco-collega, maar ook een collega van onze klant. In mijn functie mag ik die ‘twee’ collega’s helpen én ik moet kritisch kunnen zijn. Dat is hier mogelijk: Coneco heeft een open cultuur en een open mind. Daarom werk ik hier al zestien jaar! Lees verder

donderdag 17 november 2016,


Werken bij Coneco: Arjan is Projectleider MRK

Je moet het vooral leuk vinden om technische puzzels rond meet- en regeltechniek op te lossen. Door mijn ervaring ken ik voor 80% de standaardoplossing voor de meet- en regeltechniek van het binnenklimaat, maar die overige 20%? Daar zet ik nou graag mijn tanden in! Lees verder

donderdag 27 oktober 2016,


Garantie tot ver over de drempel

Garantie tot de deur? Nou, nee! Wij bieden nazorg tot ver over de drempel. Als objectbeheerder is dat zelfs een van mijn kerntaken. Wij laten onze klanten (én de eindgebruikers) na ingebruikstelling niet vallen. Ik geef u een kijkje achter onze schermen. Lees verder

donderdag 14 april 2016,


Offerte: naast kosteninschatting óók aanzet tot ontwerp

Als Sales Engineer is een van mijn taken het opstellen van offertes voor regeltechnische installaties. Mooi werk! Niet omdat ik nou zo’n man van de centen ben, maar vooral omdat onze offertes veel meer zijn dan een kosteninschatting. Voor ons vormt een offerteaanvraag de basis van het ontwerp. Lees verder

woensdag 24 februari 2016,


Algemene voorwaarden zijn nutteloos

Weg ermee, met die algemene voorwaarden. We hebben ze wel hoor! En voor de liefhebber nieten we achter onze offerte vier pagina’s onleesbare regels met mitsen en maren. Wat mij – en Coneco – betreft zijn de Algemene Voorwaarden passé. Lees verder

donderdag 11 februari 2016,


Partnering in tijden van verandering

We bieden graag ruimte aan gastbloggers. Deze keer blogt Marc van Delft, directeur van totaalinstallateur en technisch dienstverlener Van Delft Groep in Nieuwkuijk. Marc van Delft blogt over mensen, gebeurtenissen en observaties die hem inspireren, prikkelen, of van invloed zijn op het bedrijf. Lees verder

maandag 25 januari 2016,


Site by Alsjeblaft!