Technical Support

Technical Support voor RAI Amsterdam: “Elk evenement moet optimaal verlopen”

woensdag 2 oktober 2019

Technical Support voor RAI Amsterdam: “Elk evenement moet optimaal verlopen”

RAI Amsterdam biedt met een verhuurbare oppervlakte van 161.000 m2 en met een totale oppervlakte van 259.000 m2 dagelijks een podium aan beurzen, congressen, evenementen en bijeenkomsten. Bij al die evenementen worden de ruimtes volledig geklimatiseerd en is het binnenklimaat standaard 21 graden. Coneco Technical Support verzorgt voor alle RAI-gebouwen de regeltechniek van het gebouwbeheerssysteem. “Dat vraagt een proactieve houding, toewijding van beide kanten én direct handelen bij storingen”, aldus Christian Sueters van RAI Amsterdam.

In de rol van property manager werktuigbouw is Christian Sueters verantwoordelijk voor de werktuigbouwkundige installaties van RAI Amsterdam. Het gaat daar onder meer om dertien hallen van zeer verschillende formaten. In de jaren tachtig toen het concept ‘gebouwbeheerssysteem’ zijn intrede begon te maken, kwam Coneco in beeld als meet- en regeltechnisch specialist. “Sindsdien verzorgt Coneco voor ons de technical support voor zowel de hard- als software. Dat betekent het verzorgen van periodiek onderhoud, oplossen van storingen en renoveren of vervangen van regelkasten.”

Spel van constant anticiperen
Onderhoud aan het gebouwbeheersysteem van RAI is voor projectleider service en onderhoud Nieko Tierie een maandelijks terugkerende activiteit. Sueters: “Er moet altijd wel iets software-matig bijgesteld worden. De regeltechniek goed laten functioneren met de installaties is een spel van constant anticiperen op de actualiteit. Want de RAI is groot en elk evenement – hoe verschillend ook – moet optimaal verlopen. Nieko is mijn vaste gesprekspartner. Alles wat Coneco Technical Support bedenkt en uitvoert gaat via hem.”

Regiefunctie
Omdat Nieko ‘alles’ weet van de installaties en de meet- en regeltechniek, loopt ook het oplossen van storingen grotendeels via hem. Sueters: “Natuurlijk kan ik de helpdesk bellen die op dat moment het probleem verhelpt. Maar door mijn intensieve samenwerking met Nieko, schakel ik liever direct met hem. Zo kan hij de oorzaak achter het probleem vinden. Dat werkt snel en fijn. Die regiefunctie is voor ons belangrijk. Want als er een beurs of congres loopt, moet een standhouder of spreker die in de tocht staat direct goed worden geholpen. Elke evenement moet optimaal verlopen. Klimaatbeheersing vormt daarbij een belangrijk onderdeel van de beleving van de klant.”

“Werken voor RAI Amsterdam vraagt een proactieve houding, toewijding van beide kanten én direct handelen bij storingen.”

Daad bij het woord
Om alle bovengenoemde redenen werkt RAI graag met Technical Support. “Voor ons is zowel structureel onderhoud als het oplossen van storingen belangrijk. Het is fijn dat ik ervan op aankan dat Coneco goed aanvoelt wat ‘nu moet’ of ‘later kan’. Het team van Nieko laat alles uit handen vallen bij een calamiteit. Kan de oplossing even wachten dan weet ik dat ze de daad later bij het woord voegen.”

Bekijk onze website voor de verschillende diensten, onderhoudscontracten, referenties en de helpdesk.

Foto: RAI Amsterdam

Deel dit artikel:

Onze diensten van begin tot eind

Lees over onze dienstverlening

Site by Alsjeblaft!