Servicedesk

Coneco Servicedesk biedt ook training en interimoplossingen

donderdag 7 juni 2018

Coneco Servicedesk biedt ook training en interimoplossingen

Veel installatiebedrijven hebben voor hun klanten een servecenter ingericht. Dit systeem vangt storingen op uit projecten van de installateur. Een soort Digitale Eerste Hulp Bij Ongemakken zoals een defecte verwarming of ventilatie. Maar deze servecenters lopen ook wel eens over. Bijvoorbeeld omdat de meet- en regeltechnicus ziek is of omdat een vacature niet op tijd kan worden gevuld. Weet dat onze Coneco Servicedesk u altijd kan bijstaan.

Recent kreeg ik achter elkaar verschillende vragen van een werktuigbouwkundige van een middelgroot installatiebedrijf. Het viel me op dat het redelijk eenvoudige vragen waren over het servecenter en over de applicatie TCHistory. Na de vijfde keer bellen, vroeg ik hem wat eraan scheelde. Hij vertelde dat de meet- en regelman plotseling ziek was geworden en dat zijn achtervang een maand met verlof was. Doordat er nauwelijks overdracht had kunnen plaatsvinden, was hij degene die de storingen moest oplossen…

Helpen op afstand
Met Teamviewer nam ik een paar keer het servecenter van dit installatiebedrijf over. Zo kon ik vanuit de Coneco Servicedesk de storingen oplossen. Onze ondersteuning ging zo een paar dagen door. Toen heb ik het voorstel gedaan om de werktuigbouwkundige in korte tijd wegwijs te maken in het systeem en hem op te leiden voor dit servecenter. Dat vond hij (en het bedrijf) een heel goed idee.

Aantal dagen meelopen
Daarnaast heb ik het servecenter geüpdatet en opnieuw ingericht terwijl de betreffende medewerker meekeek. En we hebben geoefend met veel voorkomende storingen en de TCHistory-applicatie. Na een paar dagen draaide alles prima. Met een goed gevoel en de afspraak dat onze Servicedesk altijd voor hen bereikbaar is, heb ik afscheid genomen. Inmiddels hebben ze een ervaren meet- en regelman en worden we alleen nog betrokken bij zeer complexe storingen.

Heeft u een probleem in of met uw Servecenter? Bel de Coneco Servicedesk en vraag naar een in company training of interim-oplossing. We helpen u (én uw klanten) graag! Ons nummer is: 078 641 38 77. Of kijk op onze website voor meer informatie over Coneco Servicedesk en onze diensten en producten?

Deel dit artikel:

Richard Groenendaal
Technisch specialist
078 641 38 77

Waarom u met ons wilt (blijven) werken

Lees over onze klanten en ambitie

Site by Alsjeblaft!